«Енергетика Онлайн». НКРЕКП презентувала перший в Україні мобільний додаток

28 лют 2019

«Енергетика Онлайн». НКРЕКП презентувала перший в Україні мобільний додаток

Перший в Україні мобільний додаток «Енергетика Онлайн» днями презентували Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), спільно з аналітичним центром DiXi Group у рамках проекту USAID «Прозора енергетика».
На переконання творців, мобільний додаток «Енергетика Онлайн» сприятиме створенню ефективних енергетичних ринків, де в центрі уваги перебуватиме споживач.
Про це повідомив офіційний сайт НКРЕКП.
Мобільний додаток, як сказано у повідомленні, був створений з метою спрощення доступу до інформації та підвищення рівня прозорості в енергетичному секторі України. Окрім того, він надає споживачам такі можливості:
   - отримати оперативну інформацію про діючі тарифи та порівняти їх з ціновими пропозиціями, які діють у сусідніх областях;
перевірити рахунок за послуги електро- та газопостачання, подати скаргу до Компанії – постачальника послуг;
  - знайти відповіді на актуальні запитання щодо надання субсидії, термінів оплати рахунків за послуги, погашення заборгованості, енергозбереження тощо;
 - подати заяву на компенсацію за неякісно надані послуги у сферах електро- та газопостачання;
 - оцінити роботу центрів обслуговування операторів мереж та постачальників газу і електроенергії;
   - повідомити про зловживання енергокомпаній щодо порушень з боку їх посадових осіб та персоналу;
   - контролювати розробку та виконання інвестиційних програм і надавати пропозиції щодо їх покращення;
   - зареєструватися на громадські обговорення у сфері енергетики.
   
«Кожен має бути почутим! Тепер це можливо! Регулятор відкрив мобільний сервіс, де споживач зможе не тільки дізнатись інформацію про тарифи, але й оперативно надіслати скаргу та оцінити якість обслуговування», – наголосила Голова НКРЕКП Оксана Кривенко.
За словами Кривенко, НКРЕКП у свою чергу буде брати до уваги думку користувачів мобільного додатка та керуватиметься отриманою інформацією при роботі з ліцензіатами: «Фактично ми залучаємо споживачів у процеси регулювання. Без перебільшення це один з прикладів демократії. Така практика вперше застосовується в Україні. Ми розраховуємо на її ефективність».
Голова НКРЕКП підкреслила, що презентований сьогодні мобільний додаток – це тільки початок якісних перетворень в роботі відомства. Кінцева мета таких змін – смарт регулювання, яке включає і створення зручних сервісів для ліцензіатів.
Присутній на презентації Шукру Богут, радник з енергетики, офіс економічного зростання, USAID, відзначив: «Мобільний додаток відкриває нові можливості для діалогу зі споживачами. Ми зацікавлені заохочувати надання кращих послуг. Саме тому в мобільному додатку є можливості для швидкого і легкого зворотного зв’язку. Це просто на кінчиках ваших пальців».
«Ідея додатку - встановити прямий зв'язок між Регулятором і споживачем. Це допоможе Регулятору краще моніторити якість послуг, а споживачів зробить більш поінформованими і дасть у майбутньому можливість обирати постачальників залежно від ціни», – зазначила Президент DiXi Group Олена Павленко.
На думку члена НКРЕКП Олександра Формагея, мобільний додаток сприятиме підвищенню рівня обізнаності споживачів щодо можливостей та інструментів захисту їх прав у сфері енергетики, - йдеться у повідомленні.