Як відключають за борги?

16 вер 2021

Як відключають за борги?

Минулого місяця було скасовано заборону на відключення електроенергії за несплату, і з цього понеділка перші боржники вже відчули на собі усі недоліки життя без звичного струму у своїх оселях. Тому питання «Чому мене відключили?» - це те, що, мабуть, найчастіше на цьому тижні чують працівники центрів обслуговування споживачів та кол-центру ТОВ «Черкасиенергозбут».

Тому ми вважаємо за потрібне надати роз’яснення: чому і як саме відповідно до законодавства здійснюються відключення боржників.

Отже те, що зараз відбувається активна кампанія з відключення електроживлення за прострочену заборгованість, для вас вже не є секретом – про це ми вже неодноразово інформували у своїх дописах. Проте майже кожне відключення є несподіванкою для боржника, оскільки йому здається, що його неправильно попередили, або у нього надто мала сума боргу, або строк зовсім невеликий. Тому працівники Товариства стикаються з різного виду здивуваннями, на кшталт: «Ну то й що, що Ви мені листа надіслали? Ви повинні були особисто прийти!», «Можна подумати, в мене великий борг! Та для мене це взагалі не гроші!», «За що вимикати? Усього якихсь півроку-рік не платили!».

Різні споживачі, різні суми, різні періоди заборгованості, проте на всі ці випадки є одні єдині Правила роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), які роз’яснюють, яким чином слід діяти електропостачальнику в усіх можливих випадках:

Яким чином постачальник має попередити споживача?
Відповідно до п. 7.5 ПРРЕЕ попередження про припинення постачання електричної енергії за наявну заборгованість надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім'я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження, сума заборгованості та період, за який ця заборгованість виникла.

Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв'язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).

Зрозуміло, що боржники не виявляють особливого бажання посвідчувати особистим підписом факт отримання попередження, тому фактично єдиним вірним способом попередження про відключення за несплату для ТОВ «Черкасиенергозбут» є відправлення його рекомендованим листом та очікування протягом трьох календарних днів до дати, коли це повідомлення буде вважатися отриманим.

Отже, якщо поштар не застав Вас удома і залишив повідомлення про те, що у відділенні на Вас чекає рекомендований лист, варто все ж таки поцікавитися, що саме міститься у тому листі, оскільки незнання про виставлене попередження або умисне його неодержання зовсім не є гарантією того, що Вас не відімкнуть, а навпаки, зробить від’єднання від мережі неприємною несподіванкою.

Яка мінімальна сума, за яку можуть відімкнути від електропостачання?
Чинними Правилами не встановлено мінімальної суми, за яку об’єкт споживача може бути відключено, тому відключення можливе за будь-яку прострочену суму.

Звісно ж, ТОВ «Черкасиенергозбут» добре усвідомлює різницю між однією гривнею и тисячами гривень, тому в першу чергу будуть відключені споживачів із найбільшими сумами заборгованості, але з урахуванням періоду виникнення боргу.

За який період заборгованості можуть відключити?
Законодавством не встановлено мінімальний період, за який можна відключати. Достатньо виникнути простроченій заборгованості (а як Ви знаєте, рахунки мають бути оплачені не пізніше 20 числа місяця наступного за розрахунковим), і електропостачальник вже має право розпочинати процедуру відключення.

Проте ми розуміємо ситуацію, що склалася у країні сьогодні, тому кожен споживач має достатньо часу, щоб вирішити питання із наявним боргом (оплатити всю суму, звернутися до ЦОС для укладання договору реструктуризації тощо) – від моменту виникнення простроченої заборгованості до фактичного відключення світла у Вас може бути 1-2 місяці часу для вжиття заходів, щоб уникнути неприємних наслідків.

Тож, для уникнення такої неприємної несподіванки, як позбавлення звичних зручностей через відімкнення світла, закликаємо вчасно оплачувати рахунки за спожиту електроенергію! А якщо у Вас ще залишилися питання – телефонуйте до нашого кол-центру за єдиним номером (0472) 316-316, або пишіть у Viber чи Telegram за номерами (067) 510-54-58 та (067) 510-54-57.

Будемо раді надати усі необхідні роз’яснення!