«Форс-мажорні обставини» та оплата рахунків

21 бер 2022

«Форс-мажорні обставини» та оплата рахунків

Останнім часом до нас почало надходити дуже багато звернень від непобутових споживачів, в яких вони інформують про те, що не виконуватимуть свої договірні зобов’язання у зв’язку з форс-мажорними обставинами до стабілізації ситуації у країни.

Відтак, ТОВ «Черкасиенергозбут» надає роз’яснення, чому такі звернення не можуть бути розглянуті позитивно.

Ми розуміємо, що через початок війни у тій чи іншій мірі постраждали усі, проте деякі підприємства, установи та організації були фактично повністю або частково знищені, при цьому вони намагаються робити усе, щоб уникнути непорозумінь по зобов’язаннях. А деякі підприємці, маючи можливість оплачувати рахунки, лише намагаються скористатися ситуацією з метою отримати власну вигоду. Тобто безпідставно і навмисно зловживають терміном «форс-мажор», абсолютно не зважаючи на те, що настання форс-мажорних обставин зовсім не звільняє від виконання зобов’язань.

Для уникнення таких недобросовісних дій наше Товариство доступними способами проводить перевірки, і на жаль, досить часто виявляє такі зловживання. 

Тому хочемо пояснити, що ТОВ «Черкасиенергозбут», як і інші підприємства, установи і організації, так само опинилися під впливом форс-мажорних обставин. Втім, ми в повній мірі продовжуємо виконувати свої договірні зобов’язання перед споживачами. Ми закуповуємо електроенергію на ринку у кількості, що цілковито задовольняє потреби усіх наших споживачів, а це потребує коштів, тому що ніхто не надаватиме електроенергію постачальнику без її попередньої оплати.

Якщо споживачі припинять оплачувати спожиті обсяги – це неминуче призведе до тяжких наслідків: постачальник може стати банкрутом, а усі споживачі такого постачальника, в тому числі і населення, можуть будуть переведені до постачальника останньої надії. А особливостями постачальника останньої надії, по-перше, є ціна, яка набагато вище за ціни звичайних електропостачальників, а по-друге, ускладнення комунікації, тому що ПОН не має представництв на місцях – все це, знову ж таки, спричинить додаткове навантаження на споживачів. 

ТОВ «Черкасиенергозбут» з розумінням ставиться до тих споживачів, що дійсно опинилися у складній ситуації, тому обов’язково розгляне усі звернення, що матимуть дійсні та підтверджені причини, за якими розрахунки не можуть здійснюватися саме зараз, та в яких наявні чіткі і реальні терміни оплати (1-2 тижні) або містяться пропозиції щодо графіку погашення заборгованості.

В інакшому випадку, до споживача, який навмисно ухиляється від виконання своїх зобов’язань, ми вимушені будемо застосувати процедуру відключення.

Зверніть увагу, наразі чинним законодавством не встановлено заборону на відключення непобутових споживачів. Крім того, Кабінет міністрів України зараз розробляє порядок, за яким за систематичне невиконання договірних зобов’язань можуть бути відключені і об’єкти критичної інфраструктури.

Споживачам варто зрозуміти одне: якщо вони не платитимуть за спожиту електроенергію, то у постачальників не буде достатньо фінансів для закупівлі електроенергії для її подальшого постачання.

Окремо ми хочемо подякувати усім, хто розуміє важливість виконання своїх договірних зобов’язань, особливо у цей нелегкий для країни період – це наша з вами відповідальність і наш з вами фронт!