Що робити, коли якість електроенергії не задовольняє

31 січ 2019

Що робити, коли якість електроенергії не задовольняє

Кому  і як споживач має право поскаржитись на незадовільну якість електроенергії?

 

Ґрунтовну відповідь на це питання на своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук» виклала голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Оксана Кривенко.

 

https://www.facebook.com/Ok.Kryvenko?fref=st&eid=ARAWWnwm0fs0hXI_R9HtSticJ-FFtmaowvkQmtFXzHEe52g1UNINLBswv5dnW99820hbiZe6SV6GrB4B

 

Вона також надала чіткий алгоритм дій, які у такому випадку має вчинити споживач.

 

Цитуємо:

«Попередні мої пости були присвячені питанням якості електропостачання. Сьогодні хочу розкрити тему про дії споживача в разі незадовільної якості електричної енергії.

Що робити, якщо у споживача незадовільна якість електроенергії?

1. Необхідно подати письмову скаргу електрозподільчій компанії.
2. Скарга розглядається протягом 15 днів, а у разі проведення вимірювань – протягом 30 днів. У разі недотримання зазначених строків компанія надає компенсацію.
3. Якщо компанія відхиляє скаргу споживача, вона має надати документи, які підтверджують його вину, або результати вимірювання (протягом не менше 7 днів), що підтверджують дотримання параметрів показників якості електричної енергії. У разі незгоди з результатами розгляду скарги споживач можете звернутися до 
Н К Р Е К П.

 

Компанія усуває причини незадовільної якості: у строк 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу; у строк 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі.

(!) Наступний пост буде присвячений питанням отримання компенсації за незадовільну якість електричної енергії.

Нагадаю, що з метою захисту прав споживачів Регулятором було змінено порядок розгляду скарг споживачів щодо незадовільної якості електричної енергії та впроваджено компенсації споживачам за недотримання електророзподільчою компанією показників якості.

Порядок розгляду скарг споживачів щодо незадовільної якості електричної енергії визначений у главі 13.2 Кодексу систем розподілу (далі – КСР), затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.

Порядок надання компенсації споживачам затверджений постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 та набрав чинності 24 жовтня 2018 року.

Показники якості електричної енергії встановлені главою 11.4 КСР та мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення», - йдеться у повідомленні.