ТОВ «Черкасиенергозбут» повідомляє, що з метою уникнення соціальної напруги та фінансового навантаження була відкликана процедура припинення договірних відносин та передачі до постачальника «останньої надії» побутових споживачів з 01.11.2022 та з 01.01.2023.
Звертаємо вашу увагу, що відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312, плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем.
ТОВ «Черкасиенергозбут» неодноразово нагадувало споживачам про важливість вчасних розрахунків за спожиту електроенергію, постійно доводило до відома споживачів інформацію про наслідки, які може потягти за собою несумлінне ставлення до виконання договірних обов'язків – додаткові витрати на відключення/підключення та судові витрати.
Для уникнення додаткових витрат пропонуємо побутовим споживачам сплатити заборгованість до 31.01.2023, або укласти договір про реструктуризацію заборгованості за спожиту електричну енергію. Для цього Вам необхідно звернутися з письмовою заявою до центру обслуговування споживачів ТОВ «Черкасиенергозбут».
Відповідно, ті несумлінні споживачі, які не вживають заходів врегулювання питання простроченої заборгованості і допускають її приріст, будуть передані до постачальника «останньої надії».
Тому радимо усім боржникам якомога швидше врегулювати питання простроченої заборгованості оплативши рахунки або уклавши договір реструктуризації та не допускати її появи у майбутньому. У такому випадку переведення споживача до постачальника «останньої надії» скасується.
Шановні споживачі, як вам відомо, під час воєнного стану відключень за несплату рахунків за комунальні послуги не здійснюють. На жаль, деякі споживачі цим користуються і свідомо не оплачують рахунки, хоча і мають таку можливість.
При цьому, постачальники електричної енергії та оператори системи розподілу продовжують у повній мірі виконувати свої договірні зобов’язання: електроенергія закуповується і постачається у необхідній кількості, ведеться обслуговування споживачів, електромережі підтримуються у належному стані, а у разі виникнення аварійних ситуацій – електропостачання відновлюється у найкоротший можливий термін. Все це потребує чималих коштів, але, на жаль, борги споживачів щомісяця зростають, через що електропостачання області опиняється під загрозою.
Попереду складний зимовий період, протягом якого як ніколи стане актуальним питання наявності якісної електричної енергії для обігріву домівок. Тому усі електропостачальники мають вживати усіх можливих заходів для недопущення росту простроченої заборгованості.
Відповідно, з несумлінними платниками проводиться роз’яснювальна робота, у разі невжиття споживачем-боржником заходів з врегулювання заборгованості готуються позови до суду.
Але оскільки наближаються холоди, заходи зі зменшення дебіторської заборгованості мають стати більш дієвими – і такі заходи передбачені у Правилах роздрібного ринку електричної енергії, згідно з якими постачальник на підставі наявності неврегульованої заборгованості може одноосібно ініціювати розірвання договору про постачання електричної енергії.
У такому випадку споживача буде переведено до постачальника «останньої надії».
Чим це загрожує споживачеві?
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1206 наразі діють наступні тарифи на електроенергію для побутових споживачів: ті, хто споживає до 250 кВт.год на місяць включно, оплачують 1,44 грн за 1 кВт.год; споживачі, які використовують більше ніж 250 кВт.год на місяць, ціна складає 1,68 грн за 1 кВт.год (за весь обсяг споживання).
Дані ціни не розповсюджуються на споживачів постачальника «останньої надії». Його ціна змінюється щомісяця і є набагато вищою – наразі ціна електроенергії складає 6,05 грн за 1 кВт.год.
До того ж, постачальник «останньої надії» може постачати електричну енергію споживачу не довше 90 днів, після чого електроживлення має бути припинено.
Тобто, за умови переведення до постачальника «останньої надії» побутовий споживач змушений буде платити за спожиту електричну енергію у понад 4 разів більше, а якщо не вживатиме заходів щодо погашення наявної заборгованості та зміни постачальника – то залишиться без електропостачання через 3 місяці.
Дякуємо за увагу та вчасні розрахунки!